Preventing is gespecialiseerd in trainingen omgaan met ongewenst gedrag en verbale agressie. Agressie kent altijd een aanleiding. Het kan ontstaan vanuit ontevredenheid, machteloosheid of soms zelfs paniek. Vaak signaleren we ongewenst gedrag wel, maar reageren we hier pas later op of helemaal niet. Ongewenst gedrag neemt dan toe en mondt uit in verbale en/of fysieke agressie. Kenmerkend voor Preventing is dat wij ons met name richten op de fase voorliggend aan de agressie en daarna pas op de agressie zelf. Indien het je lukt om contact te maken over het ongewenste gedrag dat je signaleert, dan zou je agressie mogelijk kunnen voorkomen. Doe je dit niet, dan zou je het accent op de beheersing kunnen gaan leggen, welke het ongewenste gedrag erger zou kunnen maken.
Aangenomen wordt dat aanspreken op gedrag lastig is, omdat dit minder klantvriendelijk over zou kunnen komen. Dat klopt, wanneer je vanuit je eigen irritatie reageert. Indien je deze emotie vroeg signaleert en er vervolgens ook naar handelt, dan voorkom je de kans op escalatie. De kans om klantonvriendelijk over te komen wordt daarmee aanzienlijk kleiner.